To Ιόνιο Πανεπιστήμιο “ζωντανεύει” την γευσιγνωσία και την ιστορία του Κιλκίς μέσω του παιχνιδιού σοβαρού σκοπού “BRENDA” με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στελέχη του Eρευνητικού Eργαστηρίου Διαδραστικών Τεχνών (inArts.eu) που εδρεύει στην Κέρκυρα στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας στην Κέρκυρα, δημιούργησαν ένα
καινοτόμο παιχνίδι σοβαρού σκοπού με στόχο τη σύνδεση τομέων πολιτισμού όπως οι τοπικές συνταγές, τα σύγχρονα προϊόντα και η ιστορία του τόπου.

[iframe width=”1236″ height=”694″ src=”https://www.youtube.com/embed/ZJ9IGnutFEU” title=”BRENDA Promo Video” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen ]

Ο ιστότοπος του παιχνιδιού είναι ο https://www.brenda.gr/, το παιχνίδι είναι άμεσα προσβάσιμο από όλους στην δοκιμαστική του έκδοση στη διεύθυνση https://game.brenda.gr/ με κεντρικό του χαρακτήρα είναι την Brenda, την οποία ο παίκτης βοηθά να αποκαλύψει τα μυστικά του τόπου και να εξελίξει τις ικανότητες της ως σεφ. 

Όπως δήλωσε ο σχεδιαστής του παιχνιδιού και επιστημονικά υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, Γιάννης Δεληγιάννης: “Η σύνδεση θεματικών τομέων και η εξερεύνηση του πλούσιου περιεχομένου που διαθέτει κάθε τόπος αποτελεί στοίχημα το οποίο προκειμένου να κερδηθεί απαιτεί ο χρήστης μιας εφαρμογής να την αναγνωρίσει ως προσβάσιμη, χρήσιμη, και διασκεδαστική. Η χρήση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού (serious games) και διαδικασιών παιγνιοποίησης (gamification) δεν εξασφαλίζει πως όποιος συμμετέχει, διασκεδάζει ενώ υλοποιεί τις δράσεις που έχουν σχεδιασθεί, γεγονός το οποίο γνωρίζουμε πολύ καλά στο Τμήμα μας το οποίο ασχολείται ερευνητικά με το αντικείμενο αυτό. Για αυτό το λόγο επικεντρωθήκαμε στην έννοια του Ludification δηλαδή στην ωφέλιμη “εξαπάτηση” του χρήστη σε συνδυασμό με τις παραπάνω έννοιες σχεδιάζοντας και δημιουργώντας ένα παιχνίδι τουριστικής ξενάγησης με πολλαπλές δυνατότητες όπως βασικό σενάριο, υποστήριξη ανακαλυπτικής μάθησης, επιβραβεύσεις, παιχνιδική αποκάλυψη στοιχείων στα σημεία ενδιαφέροντος με επαυξημένη πραγματικότητα, κίνητρα ώστε οι χρήστες να δοκιμάσουν τις τοπικές συνταγές και να γνωρίσουν τα προϊόντα του τόπου και άλλα πολλά χαρακτηριστικά.“

Το περιβάλλον του παιχνιδιού προσφέρει απλόχερα και ανοικτά την πληροφορία στον χρήστη, χωρίς περιορισμούς, είτε αυτή είναι ιστορικού ενδιαφέροντος, είτε γευσιγνωσίας. Ο μόνος περιορισμός εδώ είναι πως ο παίκτης, για να κρατήσει τις συνταγές στο βιβλίο του για πάντα πρέπει πρώτα να τις ξεκλειδώσει, αγοράζοντας τα συστατικά τους, διαδικασία που υλοποιείται είτε δοκιμάζοντας σε εστιατόρια τις σύγχρονες συνταγές, δοκιμάζοντας τα τοπικά προϊόντα ή ανακαλύπτοντας την ιστορία του τόπου, αφού όλες αυτές οι δράσεις κερδίζουν εικονικά νομίσματα τα οποία χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό. Τα εικονικά νομίσματα κερδίζονται παίζοντας το παιχνίδι και βοηθώντας την Brenda να μεγαλώσει την εμπειρία της. Αυτή η παιχνιδική προσέγγιση αποτελεί προϋπόθεση για την γενιά Ζ η οποία δεν έχει συνηθίζει να “αγοράζει” την πληροφορία αλλά να την κερδίζει με την αξία και τις ικανότητες της.  

Η ανάπτυξη του παιχνιδιού έγινε στο πλαίσιο έργου της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) (κωδικός έργου:Τ1ΕΔΚ-05099). Συμμετέχουν το Επιμελητήριο Κιλκίς ως φορέας υποδοχής του έργου και διαχειριστικός υπεύθυνος, η εταιρία Honeybee Productions που παρήγαγε το οπτικοακουστικό περιεχόμενο και η εταιρία Arlise με αντικείμενο το marketing. Οι επισκέπτες της Philoxenia 2022 στην Θεσσαλονίκη θα έχουν τη δυνατότητα μεταξύ 18-20 Νοεμβρίου να χρησιμοποιήσουν το λειτουργικό demo, να γνωρίσουν τους συντελεστές και να συζητήσουν δικές τους ιδέες και τρόπους με τους οποίους η δημιουργική ομάδα του ερευνητικού εργαστηρίου διαδραστικων τεχνών inArts και οι συνεργάτες τους μπορούν να τις μετατρέψουν σε παιγνιδικές εμπειρίες και περιβάλλοντα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

00:02:14

Η παράτολμη πτήση του πιλότου που μπήκε με 290 χλμ/ώρα στον Ισθμό της Κορίνθου (vid)

Οι αεροπορικές «ακροβατικές» επιδείξεις από μόνες τους είναι θέαμα...

Διεθνής Διαγωνισμός Ελαιολάδου στο Μυστρά | Δημήτρης Πτωχός: «Πλεονέκτημά μας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων μας»

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου φιλοξενήθηκε στο Μυστρά ο 9ος Διεθνής Διαγωνισμός Ελαιολάδου «Athena Internamonal   Olive   Oil   Compemmon» (ΑΤΗΕΝΑ ΙΟΟC, 25-27 Απριλίου). Η προβολή των ελαιολάδων της Πελοποννήσου στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, με τον Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, να μιλά, την τρίτη ημέρα του διαγωνισμού, για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειάς μας και τα
00:01:17

Δρέπανο Αργολίδας: Τελευταίο αντίο στον πατέρα του βουλευτή Γιάννη Καλλιάνου

Η κηδεία του Δημητρίου Καλλιάνου πατέρα του παρουσιαστή μετεωρολογικών...

Σάββατο του Λαζάρου: Τι γιορτάζουμε σήμερα και τα έθιμα σε όλη την Ελλάδα

Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και είναι το Σάββατο του...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο