Ανθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαντική ενίσχυση του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα διαπιστώνει το ELTRUN, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Εργαστηρίου, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον τα 4 δισ. ευρώ (ανέρχεται στο 2% του ΑΕΠ), με τους online καταναλωτές να εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει τα 3 εκατ.!
Πρόκειται για αριθμό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 40% του συνόλου των χρηστών Ιντερνετ στη χώρα καθώς, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι χρήστες του Διαδικτύου εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 7 εκατ. Την ίδια στιγμή ο αριθμός των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει υπερβεί τα 6.500, με το 80% των online καταναλωτών να έχουν ήδη πραγματοποιήσει αγορές από τα συγκεκριμένα καταστήματα.
Σημαντική ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πέραν της γενίκευσης των συναλλαγών μέσω των πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, δίνει και η ραγδαία εξάπλωση της χρήσης των smartphones και των tablets. Παγκοσμίως, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες (του Αpp Annie κ.λπ.) το τρίτο τρίμηνο του 2017 όλοι οι χρήστες smartphones και tablets – εκτός των κατοίκων Κίνας – πέρασαν 325 δισ. ώρες μπροστά στις οθόνες των φορητών συσκευών τους, χρόνος κατά 40% μεγαλύτερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Επίσης, σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές, καταγράφηκαν 26 δισ. νέα downloads (χωρίς τις ενημερώσεις και τις επανεγκαταστάσεις), περισσότερα κατά 8% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η συνολική δαπάνη μόνο για την αγορά εφαρμογών μέσα στις εγκατεστημένες εφαρμογές έφτασε στα 17 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 28% σε σύγκριση με πέρυσι!
Αντικαταβολή. Πάντως, στην Ελλάδα, παρά την υιοθέτηση του νέου ψηφιακού (digital) τρόπου αγορών, οι καταναλωτές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τις παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών, αφού η αντικαταβολή παραμένει η δημοφιλέστερη μέθοδος. Δηλαδή, ο χρήστης παραγγέλνει κάποιο προϊόν μέσω κινητού και το πληρώνει με μετρητά μόλις το παραλάβει. Πρόκειται για στοιχείο που μαρτυρά ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης στον τομέα της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών, κάτι που σύμφωνα με το ELTRUN οφείλεται σε δύο λόγους:
– Στον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων τους (διαδικτυακή απάτη).
– Στην ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.).
Ειδικότερα, οι επιφυλάξεις των καταναλωτών στη χρήση των καρτών έχουν ως αποτέλεσμα να χάνουν χρήστες και οι έμποροι σημαντικά οφέλη. Τα κυριότερα από αυτά είναι ότι με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.
Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου. Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής. Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές, τονίζει το ELTRUN, είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.
«Ξεπέρασέ το». Με στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις online συναλλαγές και πληρωμές, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) σε συνεργασία με την Mastercard λανσάρει την καμπάνια “Ξεπέρασέ το”. Κοινή επιδίωξη είναι η δημιουργία και εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Επίσης, δημιούργησαν από κοινού τα κατάλληλα εργαλεία (εκπαιδευτικά υλικά και video), μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται και να βρίσκουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν τη χρήση των καρτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.
tanea.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6ος Αγώνας Δρόμου Ειρήνης «ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ» 1000μ & 21χλμ

Σάββατο: 18/05 11:00-13:30 Παραλαβή αγωνιστικού υλικού από οργανωτική επιτροπή αγώνα πλατεία Άρεως (νέες εγγραφές μόνο για τα 1000m) .Κυριακή: 19/05: 11:00-17:00 Παραλαβή αγωνιστικού υλικού από οργανωτική επιτροπή αγώνα πλατεία Άρεως. 17:00 Μεταφορά δρομέων στο χώρο εκκίνησης από πλατεία Άρεως. 18:00Εκκίνηση 21km Πάρκο Αλύγιστων – Άγιος Αθανάσιος πλησίον Φυλακών Τρίπολης. 18:30Εκκίνηση 1000m Πλατεία Άρεως. 20:30Τελετή απονομών

Το TEDx Klonatzidika 2024 σε συνδιοργάνωση με το Δήμο Τρίπολης επιστρέφει με θέμα “Νους”

Σας προσκαλούμε όλους, το Σάββατο 18 Μαϊου 2024 στις 19:00 στην "Σκακιέρα" (περιοχή Κλωνατζίδικα) σε ένα δυναμικό πάνελ συζήτησης με θέμα: “Προσαρμοστικότητα: Υποχρέωση ή Επιλογή;”.Τρεις ομιλητές σε διάδραση με το κοινό θα εξετάσουν τον ρόλο της προσαρμοστικότητας στον σύγχρονο κόσμο. Σε αυτό το πάνελ, θα αναλυθεί η σημασία της προσαρμοστικότητας σε ένα περιβάλλον, όπου οι τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και νομοθετικές αλλαγές προκαλούν αναταραχές αλλά γεννούν

Ανοίγει τις πύλες της η 11η Ανθοκομική του Δήμου Καλαμάτας

Ανοίγει την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, τις πύλες της 11η Ανθοκομική Δήμου Καλαμάτας και θα λειτουργήσει στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων έως 26 Μαΐου 2024. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν αύριο Παρασκευή 17 Μαΐου και ώρα 20:00, στο χώρο μπροστά στο αναψυκτήριο. Η Ανθοκομική, που φέτος είναι αφιερωμένη στην Ελληνική αυλή, θα προσφέρει για ακόμη μια χρονιά

Ενημερωτική συνάντηση με κατοίκους Μικρής Μαντίνειας για προστασία από δασικές πυρκαγιές

Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα "Προστατεύουμε την Μικρά Μαντίνεια από πυρκαγιές" θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 22 Μαϊου 2024, στις 7.30 το απόγευμα, στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου της Μικρής Μαντίνειας. Στην εκδήλωση, που θα συντονίσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας & Δημοτικής Αστυνομίας Παντελής Δρούγας, θα παρουσιαστεί και θα συζητηθεί με τους κατοίκους το Σχέδιο Ιόλαος και το

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο