Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ

Β. Ψυχογιός: Η υπουργική αντί να ρυθμίζει απορρυθμίζει και δημιουργεί ανισότητες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ναι μεν κρίνεται θετικό το γεγονός ότι η Πολιτεία κάνει μία κίνηση προκειμένου στο κομμάτι της Τηλεϊατρικής να υπάρξει μία στοιχειώδης ρύθμιση, ωστόσο η υπουργική απόφαση 7686/2025 που καθορίζει τους όρους εφαρμογής της Τηλεϊατρικής, αντί να ρυθμίζει κάποια πράγματα, τα απορρυθμίζει και δημιουργεί ανισότητες στην άσκηση της Ιατρικής.

Τα παραπάνω δηλώνει στο DailyPharmaNews o Ταμίας του ΠΙΣ και πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αρκαδίας Βασίλης Ψυχογιός, ο οποίος παραχωρεί συνέντευξη με αφορμή ομιλία του σε πρόσφατη ημερίδα του ΠΙΣ, με θέμα «Αργή Δικαιοσύνη, Γρήγορη Τεχνολογία», κατά την οποία διατυπώθηκε έντονη κριτική επί της νέας υπουργικής απόφασης για την άσκηση της Τηλεϊατρικής στην Ελλάδα.

«Υπάρχει η βασική αρχή ότι οι όροι άσκησης της ιατρικής πρέπει να είναι κοινοί και για τον κρατικό και για τον ιδιωτικό τομέα και για το σύνολο των ιατρών. Και ένα πρακτικό θέμα είναι επίσης ότι όλοι οι Ιατρικοί Σύλλογοι, οι οποίοι έχουμε την ευθύνη ελέγχου κάποιων πραγμάτων στο επίπεδο άσκησης της ιατρικής, πρέπει να έχουμε ξεκάθαρους όρους με βάση τους οποίους ελέγχουμε. Καλούμαστε να αδειοδοτούμε ή να επιβάλλουμε ποινές ή πρόστιμα, με βάση την παραβίαση συγκεκριμένων νόμων. Αν ο νόμος είναι ασαφής το πλαίσιο στο οποίο λειτουργούμε είναι τελείως ασαφές», σχολιάζει ο γνωστός ακτινολόγος και αναλύει τις 5 βασικές ενστάσεις του ΠΙΣ για την ισχύουσα υπουργική απόφαση: 

1. «Έλλειψη εποπτείας και ρυθμιστικού ελέγχου»

Στο κομμάτι που προσπαθεί να ρυθμίσει τη λειτουργία της ιατρικής επιτρέπεται η λειτουργία εφαρμογών Τηλεϊατρικής  από τον οποιοδήποτε, είτε είναι ιδιώτης, είτε είναι μία ιδιωτική επιχείρηση, αλλά ταυτόχρονα δεν προβλέπεται καμία διαδικασία ουσιαστικής αδειοδότησης ή πιστοποίησης.  Απλά δηλαδή κοινοποιείται στο υπουργείο. χωρίς να υπάρχει έλεγχος εγγράφων, χωρίς  καμία πρόβλεψη για πιστοποιήσεις. Δεν προβλέπεται καν γνωστοποίηση του αν θα υπάρχει ιατρικό προσωπικό που θα κάνει τις διαδικασίες τηλεϊατρικής και ποιο θα είναι αυτό. Δεν επιβάλλεται καμία τεχνική προδιαγραφή για τα μηχανήματα τα οποία θα χρησιμοποιούνται, δεν προβλέπεται καμία διαλειτουργικότητα με τα ήδη υπάρχοντα δημόσια συστήματα όπως είναι η ΗΔΙΚΑ και οι ΕΟΠΥΥ και δεν προβλέπεται επίσης κανένας ουσιαστικός έλεγχος πριν ή μετά. 

2. Συνυπευθυνότητα 

Το δεύτερο κομμάτι στο οποίο έχουμε ένσταση είναι το θέμα της συνυπευθυνότητας. Ενώ στη διεθνή πρακτική σε περίπτωση κάποιου ιατρικού λάθος υφίσταται η έννοια της συνυπευθυνότητας, με την έννοια του ιατρού, αλλά πρακτικά και του παρόχου της πλατφόρμας (γιατί ακριβώς πρέπει τηρούνται κάποιες τεχνικές προδιαγραφές), εδώ αποκλειστικά η ευθύνη μετακυλίεται στον γιατρό. Εάν πχ η πλατφόρμα καθυστερεί να μεταφέρει τις εικόνες μίας μαγνητικής και δεν γίνει έγκαιρη διάγνωση ενός εγκεφαλικού επεισοδίου, αλλά γίνει  καθυστερημένα, η ευθύνη δεν είναι και του παρόχου που δίνει τα μηχανήματα, ή είναι υπεύθυνα για τη σύνδεση, είναι αποκλειστικά του ιατρού ο οποίος υπογράφει, αλλά δεν έχει την ευθύνη των μηχανημάτων. 

3. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το δημόσιο 

Ενώ η υπουργική απόφαση ισχύει για τους ιδιωτικούς φορείς, δεν ισχύει για τις δημόσιες δομές. Και αυτό πρακτικά δημιουργεί δύο ταχύτητες άσκησης Τηλεϊατρικής: μία που αφορά το δημόσιο σύστημα και παραμένει τελείως αρρύθμιστη και μία που αφορά το ιδιωτικό τομέα, στον οποίο επιχειρεί να βάλει κάποιους κανόνες.

4. Έλλειψη καθορισμού ειδικοτήτων, ιατρικών καταστάσεων και αποζημίωσης

Δεν υπάρχει εξειδίκευση στον καθορισμό των πράξεων. Με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα δεν μπορείς να ασκήσεις τηλεϊατρική θεωρητικά στα πάντα. Πχ πρέπει να μπορείς να παρακολουθείς χρόνια νοσήματα, να μπορείς να εκτιμάς απεικονιστικές εξετάσεις κλπ. Καθορίζονται οι ιατρικές ειδικότητες που μπορούν να ασκούν Τηλεϊατρική, για ποιες καταστάσεις, καθώς επίσης καθορίζονται συγκεκριμένοι κανόνες αποζημίωσης με βάση τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία. Αυτό με βάση την υπουργική απόφαση δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Δεν καθορίζονται ούτε ειδικότητες ούτε οι ιατρικές καταστάσεις, ούτε προβλέπεται αποζημίωση.

5. Η διαφήμιση επιτρέπεται ενώ απαγορεύεται

Ενώ με βάση τον ισχύοντα κώδικα ιατρικής δεοντολογίας απαγορεύεται η διαφήμιση των ιατρών και της παροχής των ιατρικών υπηρεσιών, με βάση την υπουργική απόφαση για τις υπηρεσίες Τηλεϊατρικής, επιτρέπεται».

Δείτε ολόκληρο το άρθρο εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού στα αντλιοστάσια του Αναβάλου- Στα 21.000 κυβικά/ώρα η παροχή με τη νέα μονάδα

Την πορεία των παρεμβάσεων στο αρδευτικό σύστημα του Αναβάλου, βασικής υποδομής άρδευσης του Αργολικού πεδίου, παρακολούθησε από κοντά ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, στο πλαίσιο επιτόπιων επισκέψεών του την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025. Η αυτοψία ξεκίνησε από το αντλιοστάσιο Κουτσοποδίου, σημείο νευραλγικής σημασίας για την τροφοδότηση των καλλιεργειών της περιοχής. Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης μετέβη

Δημήτρης Πτωχός: «Κάθε επένδυση στην υγεία είναι επένδυση στην ίδια την κοινωνία» – Ενεργειακή αναβάθμιση 3,7 εκατ. ευρώ στο Γ.Ν. Κορίνθου

Υπεγράφη την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025, στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου, η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου: «Ενεργειακή Αναβάθμιση Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου – Υποέργο 4: Εργασίες Ενεργειακής Αναβάθμισης, Εξοικονόμησης Ενέργειας και ΑΠΕ», συνολικού προϋπολογισμού 3.700.128,41 ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΚΑ, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (85%) και εθνικούς

Φωτιά σε αγροτοδασική έκταση στο Αίγιο – Μήνυμα από το 112

Φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι της Παρασκευής (11/7) σε αγροτοδασική...
00:07:46

Κλειώ Κορώνη Παπαντωνίου: Νέο Κύμα Καύσωνα – Μέτρα Προστασίας για Παιδιά και Ευάλωτες Ομάδες (vid)

Νέο Κύμα Καύσωνα: Μέτρα Προστασίας για Παιδιά και Ευάλωτες...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ