Διαβάσαμε: «Αριάδνη» από τη Jennifer Saint

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο κόσμος μου δεν είχε πια γενναίους ήρωες· μάθαινα πολύ γρήγορα για τον πόνο των γυναικών που σπάραζαν βουβά μέσα από τις ιστορίες των κατορθωμάτων τους.

Η Αριάδνη, πριγκίπισσα της Κρήτης, μεγαλώνει στο παλάτι της Κνωσσού υπό το άγρυπνο βλέμμα του Μίνωα και εντελώς αποκομμένη από τον έξω κόσμο. Μόνη επαφή με τον κόσμο οι  ιστορίες της τροφού της που περιλαμβάνουν θεούς και ήρωες. Κάθε πρωί χαιρετά την αυγή με τους χορούς της, αλλά  δεν χορεύει μόνο για το ξεκίνημα της νέα ημέρας. Χορεύει για να ξορκίζει τους ψίθυρους του παλατιού και τη περιφρόνηση του λαού της Κρήτης. Χορεύει για να διώξει τον φόβο της και να απομακρύνει τους δυσοίωνους ήχους από τα συνεχή χτυπήματα από τις οπλές του αδερφού της, του Μινώταυρου, που αντηχούν στους υγρούς τοίχους του λαβυρίνθου και που ο πατέρα της τον έχει μετατρέψει σε ένα όπλο επιβολής εξουσίας και τρόμου. Χορεύει για να ξεχάσει τα επτά κορίτσια και τα επτά αγόρια που φτάνουν στη Κρήτη αλυσοδεμένα μέσα σε καράβια με μαύρα πανιά.

Όταν ο Θησέας φτάνει μαζί με την ομάδα των Αθηναίων ως ένδειξη υποταγής στον βασιλιά της Κρήτης, η Αριάδνη θα γοητευτεί από τα πράσινα μάτια του και θα μαγευτεί από τις αφηγήσεις του από τα θαρραλέα κατορθώματά του. Ο Θησέας υπόσχεται στη νεαρή πριγκίπισσα πως αν τον βοηθήσει να σκοτώσει τον Μινώταυρο θα την πάρει μαζί του στην Αθήνα. Η Αριάδνη καταλαβαίνει πως αυτή η πράξη συνεπάγεται με προδοσία απέναντι στην οικογένειας της και την πατρίδα της. Παρόλα αυτά, διακινδυνεύει τα πάντα και δραπετεύει μαζί με τον Θησέα, αφήνοντας πίσω τη πολυαγαπημένη της αδερφή, τη Φαίδρα. Στη στάση τους όμως στο νησί της Νάξου, ο Θησέας την εγκαταλείπει στις ακτές του έρημου νησιού αφήνοντας της παρά μόνο ελάχιστες προμήθειες για να επιβιώσει.

Η Αριάδνη νιώθει οργή για τον τρόπο που της φέρθηκαν οι Αθηναίοι και ενώ πιστεύει πως όλα έχουν τελειώσει, εμφανίζεται στις ακτές της Νάξου ο θεός Διόνυσος. Η γνωριμία θα γίνει με ιδιαίτερο τρόπο, η Αριάδνη θα τον αντιμετωπίζει με επιφυλακτικότητα ενώ με τον καιρό θα αναπτύξουν έναν ιδιαίτερο δεσμό και θα φτιάξουν τον δικό τους παράδεισο στη Νάξο. Όμως, όσο ευτυχισμένη και αν είναι, όσα χρόνια και αν περάσουν ο νους της Αριάδνης είναι πάντα στην αγαπημένη της αδερφή, την οποία άφησε πίσω και ποτέ δεν έμαθε την κατάληξή της. Ώσπου η στιγμή της ένωσης έρχεται και οι αδερφές θα μοιραστούν όλα όσα έχασαν αυτά τα χρόνια, μόνο που η Φαίδρα είναι διαφορετική, δεν θα συμμεριστεί τη χαρά της αδερφής της και θα της σπείρει τον σπόρο της αμφιβολίας για τον Διόνυσο. Άραγε ξέρει ποιος είναι στα αλήθεια ο Διόνυσος; Είναι τόσο αθώα τα ταξίδια του όπως τα παρουσιάζει; Τι κρύβεται πίσω από τις λατρευτικές τελετές των Μαινάδων; Σύντομα το ανακαλύπτει και η ιστορία τελειώνει – όπως στις περισσότερες ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας – τραγικά για τις γυναίκες που εμπλέκονται.

Εδώ πάνω, καθώς βαδίζω μέσα στο απέραντο σκοτάδι, ακούω τις προσευχές τους. Είναι οι γυναίκες της Νάξου, της Κρήτης, της Αθήνας, τους Άργους, κάθε γωνιάς του κόσμου που απλώνεται κάτω. Με καλούν όταν τις πλησιάζει ο πόνος, όταν έρχονται αντιμέτωπες με τη μεγαλύτερη μάχη του ανθρώπινου είδους, όταν επικαλούνται κάθε ίχνος δύναμης και αποφασιστικότητας για να φέρουν άλλο ένα φως στο σύμπαν: με καλούν για να οδηγήσω τα παιδιά τους στην ασφάλεια, ζεστά και υγρά στην αγκαλιά τους. Τις ακούω όλες εδώ, στον σκοτεινό θόλο του νυχτερινού ουρανού. Στρέφω το φως μου προς το μέρος τους και τις λούζω με την ανυπέρβλητη λάμψη του. Τις φέρνω κοντά μου για να μοιραστούμε την ανεξάντλητη δύναμή μας. Όλες μαζί.

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε τον διασημότερο μύθο της ελληνικής μυθολογίας, που δεν είναι άλλος από τη μάχη του Θησέα με τον Μινώταυρο στο θρυλικό λαβύρινθο αλλά και την ανάμειξη της Αριάδνης με το τέχνασμα της (Μίτος της Αριάδνης) για να διαφύγουν από αυτόν ο Θησέας και οι 14 νέες και νέοι της Αθήνας. Πάνω σε αυτό τον μύθο βασίζεται η Jennifer Saint και μας προσφέρει ένα μοναδικό retelling με κεντρική ηρωίδα τη μυθική πριγκίπισσα της Κρήτης, την Αριάδνη, η οποία ναι μεν ακολούθησε τον Θησέα αλλά δεν έφτασε ποτέ στις ακτές της Αττικής. Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από το πρόσωπο της Αριάδνης, όμως η συγγραφέας επιλέγει τη δημοφιλέστερη εκδοχή του μύθου της, αυτή που ο Διόνυσος εμφανίζεται στο όνειρο του Θησέα και τον διατάζει να φύγει χωρίς την Αριάδνη καθώς ήταν γραφτό να γίνει γυναίκα του. Η Αριάδνη παραμένει στη Νάξο, παντρεύεται τον Διόνυσο και σταδιακά αναπτύσσεται η λατρεία της ως θεότητα. Τα γεγονότα παρουσιάζονται από την οπτική της Αριάδνης με τη Jennifer Saint να της δίνει μια διαφορετική υπόσταση, αυτή της σύγχρονης γυναίκας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο κόσμο, όχι μόνο γι’ αυτή αλλά για όλες τις γυναίκες. Οι περιγραφές της Saint είναι συγκλονιστικές, σαγηνευτικές ενώ η γραφή της απλή και λυρική. Επιπλέον, γίνονται πολλές αναφορές σε διάφορες ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας, όπως της θεάς Άρτεμις και του Ωρίωνα, της Μέδουσας και την αποτυχούσα απόπειρα αρπαγής της Περσεφόνης από τον Θησέα και τον Πειρίθου στο Κάτω Κόσμο.  Συνοψίζοντας, το μυθιστόρημα της Jennifer Saint «Αριάδνη» δεν απευθύνεται μόνο στους λάτρεις των ιστορικών μυθιστορημάτων αλλά και στους λάτρεις της ελληνικής μυθολογίας.

Το μυθιστόρημα της Jennifer Saint «Αριάδνη» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κάκτος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

spot_img
- Advertisment -spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

00:00:00

Πάσχα στο Λεωνίδιο 2024 – Η περιφορά των Επιταφίων στο Λεωνίδιο

Πάσχα στο Λεωνίδιο 2024 - Η περιφορά των Επιταφίων...

Αντιπυρική περίοδος και απαγορεύσεις σύμφωνα με τον «Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς»

Ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος 2024 και ταυτόχρονα η έναρξη μιας σειράς μέτρων που προβλέπονται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως η πιθανή απαγόρευση κυκλοφορίας σε δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση, ανάλογα με τον «Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς» της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και την πρόβλεψη κατηγορίας 3 ή 4 ή 5 (Υψηλή, Πολύ Υψηλή, Κατάσταση Συναγερμού). Το

Συνάντηση του Δημάρχου Σπάρτης, κ. Μιχάλη Βακαλόπουλου με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, κ. Γιώργο Διδασκάλου

Ο Δήμαρχος Σπάρτης, κ. Μιχάλης Βακαλόπουλος συναντήθηκε σήμερα Μεγάλη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο