Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών έθεσε σε αργία των τον ιερέα του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα μετά το περιστατικό.
Αντιδράσεις αλλά και κύμα στήριξης προκάλεσε η απόφαση της Αρχιεπισκοπής Αθηνών να θέσει σε αργία τον ιερέα του ναού του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα, επειδή κατά τη διάρκεια λειτουργίας έντυσε δύο κορίτσια «παπαδάκια».
Σύμφωνα με πληροφορίες του ekklisiaonline.gr, μετά την ποινή που του επιβλήθηκε την Κυριακή θα λειτουργήσει άλλος ιερέας στον ναό.
Κάνουν λόγο για «μεσαιωνικές» μεθόδους
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, κάποιοι μιλούν για «μεσαιωνικές» μεθόδους, ενώ άλλοι σημειώνουν πως δεν υπάρχει κάποια παράβαση των ιερών κανόνων υπενθυμίζοντας τόσο τα γυναικεία μοναστήρια όσο και τις διακόνισσες που ήταν θεσμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Άλλοι πάλι κατηγορούν την Αρχιεπισκοπή πως υπέκυψε στις «ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών».
Επίσης ήδη κυκλοφορεί ευρέως και γραπτή έκκληση ενοριτών στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Ποιες είναι οι κατηγορίες; Ότι «παπαδάκια» μπορούν να είναι μόνο τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) αγόρια, όχι τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) κορίτσια, τα οποία απαγορεύεται να λάβουν ευλογία για κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις επιθέσεις. Όσο κι αν ψάξαμε, αποτύχαμε να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση για μια τέτοια «απαγόρευση» γυναικών «παπαδακίων» στο σολέα στη θεολογία, στη λειτουργική και στο κανονικό δίκαιο».
Κείμενο διαμαρτυρίας από την ενορία Αγίου Νικολάου Ραγκαβά
Στην ομάδα που υπάρχει στο Facebook για την ενορία του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά παρατίθεται επίσης ένα κείμενο διαμαρτυρίας, μαζί με άλλες φωτογραφίες από άλλες λειτουργίες με κορίτσια ντυμένα «παπαδάκια».
Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: «Η συμμετοχή και διακονία των κοριτσιών στη Θεία Λειτουργία φαίνεται σε κάποιους ως ασυγχώρητος νεωτερισμός, μέχρι και προδοσία! Και εντάξει, ο λαός του Θεού είναι τραγικά ακατήχητος, με ΑΠΟΛΥΤΗ ευθύνη της ποιμαίνουσας Εκκλησίας (παρακαλώ ας μην ανοίξουμε τη συζήτηση “τι κάνετε γι΄αυτό εσείς οι θεολόγοι” και τα τοιαύτα γιατί θα πάει αλλού η κουβέντα). Η αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, με τι νου (για να μην πω, με τι καρδιά) έρχονται να ικανοποιήσουν τις ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών που παρασιτούν στο εκκλησιαστικό σώμα, δεκαετίες τώρα; Πώς η ογκώδης άγνοια, το ολοφάνερο μίσος (η φρασεολογία που χρησιμοποιούν εναντίον του π. Αλεξάνδρου, πιστοποιούν το χαρακτηρισμό που δίνω), η πέρα από κάθε εκκλησιατική λογική και ευαγγελική βάση θέση τους, γίνεται αποδεκτή – έστω και προσωρινά – από τον πατέρα και επίσκοπο της κοινότητας, Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους συνεργάτες του; Ως πότε κύκλοι και πρόσωπα που λυμαίνονται τον εκκλησιαστικό χώρο θα δίνουν τον ρυθμό και την έξωθεν μαρτυρία του σώματος του Χριστού;
Η δική μου πενιχρή συμβολή στη συζήτηση και προς αποφυγήν μακροσκελούς κειμένου, είναι κάποιες φωτογραφίες οι οποίες ελήφθησαν τις παραμονές των προηγούμενων Χριστουγέννων (2022). Το Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων, με την ευλογία του επισκόπου μας, μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κκ Δαμασκηνού και του ιερατικώς προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού Χανίων, πρωτοπρεσβύτερου Ευτυχίου Πετράκη, τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία χρησιμοποιώντας ως βοηθούς αγόρια και κορίτσια. Για μια ολόκληρη εβδομάδα, όλο το σχολείο μας, ανά δύο τμήματα κάθε μέρα, συμμετείχε στη Θ. Λειτουργία, ψάλλοντας και διακονώντας χωρίς όρους φύλου.
Κανένας νεωτερισμός. Άλλωστε σε πολλές ενορίες, ειδικά στις Σαββατιάτικες Λειτουργίες, γυναίκες διακονούν συχνά στο ιερό. Για όσους ακόμα οι γνώσεις, η εμπειρία ή ο νους δεν τους βοηθά, ας σκεφτούν τα γυναικεία μοναστήρια. Εκεί οι μοναχές, ψάλλουν και διακονούν στο ιερό και έξω από αυτό, χωρίς να κάνουν “εισαγωγή” ανδρών για τα διακονήματα αυτά. Θυμίζω ότι οι μοναχοί/ές δεν έχουν ιερωσύνη, ούτε θεωρούνται ανώτεροι/ες από τους λαϊκούς.
Αυτά και με τις θερμές και εγκάρδιες ευχές μου προς τον π. Αλέξανδρο και την κοινότητα του Αγ. Νικολάου Ρακαβά».
Ποιος είναι ο ιερέας που τέθηκε σε αργία
Ο πατήρ Αλέξανδρος Καριώτογλου χειροτονήθηκε πρεσβύτερος πριν από μερικά χρόνια. Νωρίτερα είχε διδάξει στη μέση εκπαίδευση ως θεολόγος, αλλά και ως διδάκτωρ θεολογίας και θρησκειολογίας, δίδαξε στη Θεολογική Σχολή Αγίου Ανδρέα στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών. Έχει, επίσης, συγγράψει αρκετά βιβλία.