Οδ. Κωνσταντινόπουλος: Δεν υπάρχουν ελαφρυντικά για την Κυβέρνηση της ΝΔ για την αύξηση της εγκληματικότητας και της ανασφάλειας των πολιτών

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: Οι νομοί της Περιφέρειας όπως η Αρκαδία, πληρώνουν την ανικανότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας να διαχειριστεί αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας ενώ η εγκληματικότητα αυξάνεται.
 
Με ερώτηση και κατάθεση εγγράφων έθεσα 30 ερωτήματα στον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας για την αδυναμία που παρατηρείται να αξιοποιήσει συστηματικά και αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας για την ανάσχεση της αυξανόμενης εγκληματικότητας, ειδικά του οργανωμένου εγκλήματος, όπως επίσης και για τα μείζονα οργανωτικά και λειτουργικά θέματα για την οργάνωσή της.
Αποτέλεσμα αυτής της αναποτελεσματικότητας είναι ότι ενώ στην Αρκαδία σημειώνεται σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας αύξηση της παραβατικότητας, οι υπηρεσίες της παραμένουν υποστελεχωμένες ενώ αποσπάται προσωπικό τους στην Αττική.
Δεν υπάρχουν ελαφρυντικά για την Κυβέρνηση της ΝΔ, δεδομένου ότι η χώρα μας σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat βρίσκεται στη 2η θέση σε δημόσιες δαπάνες για αστυνομικές υπηρεσίες και σε αριθμό αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους.
 
 
Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Προς: Τον Υπουργό  Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδη Μιχάλη
ΘΕΜΑ: Γιατί αδυνατεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αξιοποιήσει συστηματικά και αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας για την ανάσχεση της αυξανόμενης εγκληματικότητας;

Οι εν ψυχρώ δολοφονίες δύο προσώπων στις 7 Φεβρουάριου του 2024 στη Μάνδρα Αττικής και 14 Ιανουαρίου 2024 αποτελούν τη συνέχεια ενός κύκλου αίματος που σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής άνοιξε τον Απρίλιο του 2016 και από τότε, έχουν εκτελεστεί τουλάχιστον 26 «συμβόλαια θανάτου», με τα περισσότερα θύματα να έχουν βαρύ ποινικό μητρώο. Βάσει τέτοιων συμβολαίων εκτελέστηκαν και οι στυγνές δολοφονίες του δικηγόρου Μιχάλη Ζαφειρόπουλου τον Οκτώβριο του 2017 και του δημοσιογράφου  Γιώργου Καραϊβάζ, τον Απρίλιο του 2021, με την τελευταία να στοιχίζει πολύ στη διεθνή εικόνα της χώρα μας.
Οι διαδοχικές δολοφονίες με «συμβόλαια θανάτου», αλλά και το πρωτοφανές φιάσκο της Ελληνικής Αστυνομίας στη διαχείριση των Κροατών χούλιγκαν της Ντιναμό Ζάγκρεμπ που, αφού διέσχισαν ανεμπόδιστοι σχεδόν ολόκληρη την ηπειρωτική χώρα, προκάλεσαν στις 7 Αυγούστου 2023 έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια τα εκτεταμένα επεισόδια κατά τα οποία τραυματίστηκε θανάσιμα ο 29χρονος Μιχάλης Κατσουρής, έχουν φέρει ένα καίριο χτύπημα στο αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσκόπηση έγκυρης δημοσκοπικής εταιρείας που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Ιανουάριο, το 77,1% των ερωτηθέντων δήλωσαν «καθόλου» ή «όχι και τόσο» ικανοποιημένοι με το επίπεδο ασφάλειας στη χώρα.
Τα παραπάνω περιστατικά ωστόσο επέτειναν το ήδη αυξημένο αίσθημα ανασφάλειας που βιώνουν οι πολίτες της χώρας μας, αφού τα τελευταία χρόνια τα Αστυνομικά Τμήματα της επαρχίας αλλά και πολλών περιοχών της Αττικής αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης και ανεπαρκούς υλικοτεχνικής υποστήριξης με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιτελέσουν με αποτελεσματικό τρόπο το έργο τους.
Και φυσικά η ανασφάλεια προφανώς και εντείνεται όταν η πρόληψη και καταστολή του οργανωμένου εγκλήματος αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση με όρους επικοινωνίας, όπως η παράδοση της περιβόητης «λίστας Χρυσοχοΐδη» με τα στοιχεία 500 οργανωμένων εγκληματιών τον Μάιο του 2022 στον Άρειο Πάγο, υπό τη συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων, κίνηση την οποία αντέγραψαν, μάλλον ως επιτυχημένη, τον περασμένο Δεκέμβριο ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου και ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης καταθέτοντας φάκελο με ονόματα 200 χούλιγκαν, με αφορμή την έξαρση της οπαδικής βίας.
Αλήστου μνήμης επικοινωνιακές πομφόλυγες των Κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας  αποδείχτηκαν  η – ακυρωθείσα στα σπάργανα της – εξαγγελία περί έφιππης αστυνομίας από τον «βραχύβιο» Υπουργό Προστασίας κ. Μηταράκη αλλά εν τέλει και η Πανεπιστημιακή Αστυνομία που θεσμοθετήθηκε μετά βαΐων και κλάδων και κατέληξε στην de facto κατάργηση της.
Το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών δεν οφείλεται μόνο στα γεγονότα που λαμβάνουν μεγάλης προβολής στη δημόσια σφαίρα αλλά επιβεβαιώνεται και από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Ελληνική Αστυνομία.
Οι ετήσιες εκθέσεις οργανωμένου εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας εκτιμούν ότι, ενώ ο αριθμός εγκληματικών ομάδων και ο αριθμός των μελών τους παραμένει ο ίδιος, τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η πολυδιάστατη εγκληματική δραστηριότητα τους και το εκτιμώμενο κέρδος από εγκληματικές δραστηριότητες. Επιπλέον παρατηρείται αδιαμφησβήτητα αυξητική τάση του αριθμού των κακουργημάτων και πλημμελημάτων που καταγράφονται στις στατιστικές επετηρίδες της Ελληνικής Αστυνομίας ετών 2022,2021 και 2020.
Ειδικά για στον νομό Αρκαδίας, τον οποίο αντιπροσωπεύω, σύμφωνα με τις επετηρίδες αυτές, το 2022 σε σχέση με το 2021 τα κακουργήματα αυξήθηκαν κατά 116% (από 29 σε 54) και πλημμελήματα αυξήθηκαν κατά 19% (από  1145 σε 1363) ενώ αύξηση σημείωσε και η κίνηση των ανεξιχνίαστων κακουργημάτων και πλημμελημάτων.
Ωστόσο η εξέλιξη της εγκληματικότητας σε εθνικό και τοπικό επίπεδό δεν μπορεί να αποδοθεί οριζόντια στην έλλειψη ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, αλλά στην αναποτελεσματική και μη αποδοτική διαχείριση τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το έτος 2021, η Ελλάδα με 520 αστυνομικούς ανά  100.000 κατοίκους φαίνεται ότι έχει  τον δεύτερο (2ο) μεγαλύτερο αριθμό αστυνομικών – πάντα ως σχετικό μέγεθος ως προς τον συνολικό πληθυσμό- στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα ο δείκτης αυτός έχει έντονα αυξητική τάση από το 2015 και μετά, παρά τη μέγγενη του τρίτου μνημονίου, τη στιγμή που η αναλογία το 2014 είχε πέσει στους 477 αστυνομικούς ανά 100.000 κατοίκους. Η τάση αυτή δε φαίνεται να έχει αντιστραφεί κατά το 2022 και 2023 αφού, σύμφωνα με τα – δημόσια διαθέσιμα – στοιχεία του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, το Τακτικό Προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας αριθμούσε 55.031 εργαζόμενους τον Οκτώβριο του 2021 και  54.845 εργαζόμενους τον Ιούνιο του 2023.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για το έτος 2021 και στη βάση του διεθνούς πρότυπου λειτουργικής ταξινόμησης κρατικών δαπανών (Classification of Functions of Government- CoFoG), η Ελλάδα με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ για αστυνομικές υπηρεσίες (police services) είχε τη δεύτερη (2η) μεγαλύτερη δημόσια δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ, ήτοι 1,4%,  ανάμεσα στης χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (με τον μέσο όρο των χωρών να βρίσκεται στο 0,9% του ΑΕΠ). Αυτή η κατανομή  των πόρων πιθανότατα συνεχίζει τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς σύμφωνα με τον προϋπολογισμό έτους 2024 οι δαπάνες για αστυνομικές υπηρεσίες (πάντα βάσει της ανωτέρω μεθοδολογίας) προϋπολογίστηκαν σε 2,38 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο συνδυασμός των ανωτέρω στοιχείων καταδεικνύει πως οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αποτυγχάνουν στο να αξιοποιήσουν  αποτελεσματικά και αποδοτικά τους αυξημένους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους των τελευταίων χρόνων.
Αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν επιδιώκουν  την ουσιαστική συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων και τις Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων της χώρας, οι οποίες εκπροσωπούν τους αστυνομικούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα των σοβαρών ελλείψεων σε προσωπικό, εκπαίδευση και αξιόπιστη υλικοτεχνική υποδομή.
Αυτή η απαξία της πολιτικής ηγεσίας προς τους εκπροσώπους της αστυνομίας επιβεβαιώνεται και από τις επίσημες δημόσιες παρεμβάσεις των τελευταίων.  Ενδεικτικά, την περασμένη Παρασκευή μού κοινοποιήθηκε υπόμνημα της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αρκαδίας στο οποίο αναδεικνύονται  μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στην πολιτική και στη φυσική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Συγκεκριμένα, καταγγέλλονται αποφάσεις με τις οποίες αδρανοποιείται ο Κώδικας Μεταθέσεων σε συνδυασμό με τη διακίνηση της ψευδούς αιτίασης ότι ο εξορθολογισμός της κατανομής των αστυνομικών δυνάμεων προσκρούει σε συντεχνιακές αντιστάσεις και τη διακίνηση της ψευδούς εικόνας ότι στην Αττική υπηρετεί το 36% της αστυνομικής δύναμης τη στιγμή που υπηρετεί το 49% και άνω της συνολικής δύναμης.
Ειδικά για τη Διεύθυνση Αστυνομίας Αρκαδίας καταγγέλλεται ότι, ενώ υπάρχουν 70 και πλέον κενές οργανικές θέσεις, το 2024 θα ενισχυθεί μόνο με ένα αστυνομικό μέσω των τακτικών μεταθέσεων. Επιπλέον με διαταγή του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας μετακινήθηκαν 9 αστυνομικοί και 2 οχήματα προς υποστήριξη των ΟΠΚΕ της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής ενώ με απόφαση της ΓΕ.ΠΑ.Δ. Πελοποννήσου μετακινήθηκαν προς  υποστήριξη των ΟΠΚΕ της Διεύθυνση Αστυνομίας Μεσσηνίας δύο αστυνομικοί του τμήματος Μεγαλόπολης το οποίο είναι εδώ και χρόνια υποστελεχωμένο. Μάλιστα όλα τα Αστυνομικά Τμήματα του Νομού είναι τόσο υποστελεχωμένα που οι περιπολίες, όταν πραγματοποιούνται, αυτό γίνεται κατά βάση µε «μονά» περιπολικά.
Το υπόμνημα επιπλέον επισημαίνει ότι η ανάγκη ορθολογικής αξιοποίησης της υπάρχουσας αστυνομικής δύναμης, δεν μπορεί να επιτευχθεί αν δεν προωθηθούν ταυτόχρονα ριζικές αλλαγές σε όλο το αστυνομικό οικοδόμημά. Για την επίτευξη του στόχου αυτού η ΠΟΑΣΥ επιγραμματικά προτείνει:

  • Οριοθέτηση ενός νέου δόγματος εσωτερικής ασφάλειας µε επαναπροσδιορισμό του ρόλου της αστυνομίας και απεμπλοκἠ αυτής από τα ξένα, προς την αποστολή της, έργα.
  • Νέα οργανωτική διάρθρωση των υπηρεσιών, με επαναφορά των 6.700 κενών οργανικών θέσεων που καταργήθηκαν µε τον ν. 4249/2014.
  • Προσλήψεις Αστυφυλάκων µέσω των πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση της ηλικιακής γήρανσης του προσωπικού.
  • Λειτουργία νέων υπηρεσιών που δε θα βασἰζεται στην ανακύκλωση του υπάρχοντος προσωπικού.
  • Οριοθέτηση του βαθµολογίου – καθηκοντολογίου.
  • Διαρκή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση.
  • Αξιοκρατία στην ανάδειξη των ηγετικών στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας.
  • Αναθεώρηση του συστήματος κρίσεων – προαγωγών.
  • Λογοδοσία της διοίκησης και θέσπιση πειθαρχικών μέτρων σε περιπτώσεις αυθαιρεσίας στελεχών αυτής.
  • Υιοθέτηση των αρχών της σύγχρονης διοίκησης.
Επιπλέον το υπόμνημα επισημαίνει και μια σειρά από άλλα προβλήματα που υποβαθμίζουν την ασφάλεια και την αξιοπρεπή διαχείριση των ανθρώπινου δυναμικού της αστυνομίας όπως:
  • Η µη εφαρμογή των διατάξεων του π.δ.45/2008 περί Υγιεινής και Ασφάλειας της εργασίας.
  • Η µη θεσμοθέτηση της επικινδυνότητας του λειτουργήματος.
  • Η καταστρατήγηση των διατάξεων που αφορούν στην προστασία του θεσμού της οικογένειας και της μητρότητας – πατρότητας και άλλες πρόνοιες που έχουν θεσπιστεί για το αστυνομικό προσωπικό, όπως ισχύει και στο λοιπό δημόσιο τομέα σε περιπτώσεις μεταθέσεων, αποστάσεων και λοιπών υπηρεσιακών μεταβολών.
Τα παραπάνω αιτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αστυνομικών δεν μπορούν να αγνοηθούν. Άλλωστε ο θάνατος του 31χρονου αστυνομικού των ΜΑΤ Γιώργος Λυγγερίδη στις 27 Δεκεμβρίου 2023, που στις 7 Δεκεμβρίου είχε χτυπηθεί από ναυτική φωτοβολίδα στον μηρό έξω από το γήπεδο «Μελίνα Μερκούρη» στου Ρέντη, κατά τη διάρκεια επεισοδίων, στο περιθώριο αγώνα βόλεϊ είναι ο εκατοστός πεντηκοστός πρώτος (151ος) θάνατος αστυνομικού εν ώρα υπηρεσίας (συνεπεία τρομοκρατικών ενεργειών, ένοπλων συμπλοκών, τροχαίων και άλλων ατυχημάτων) έως σήμερα από την ενοποίηση του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας το έτος 1984.
Επειδή η επιδείνωση των εθνικών και των τοπικών δεικτών εγκληματικότητας και η αύξηση του αισθήματος ανασφάλειας των πολιτών δεν μπορεί να είναι ανεκτή.
Επειδή το ΠΑΣΟΚ που δημιούργησε τις συνθήκες και εν τέλει θεσμοθέτησε την επέκταση των  συνδικαλιστικών ελευθεριών για τα σώματα ασφαλείας με τον ν.2265/1994 δεν ανέχεται το να χρησιμοποιούν οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη το συνδικαλιστικό κίνημα ως πρόφαση για την αναποτελεσματικότητα τους να οργανώσουν και να διοικήσουν αποτελεσματικά τις δομές και το προσωπικό της ελληνικής αστυνομία.
Επειδή το ΠΑΣΟΚ προώθησε όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Αστυνομία όπως ενδεικτικά: τη συγχώνευση χωροφυλακής και αστυνομίας πόλεων, τον εκδημοκρατισμός του σώματος στις αρχές τις δεκαετίας του 1980, το αμετάθετο και η προστασία από αυθαίρετες ιεραρχικές αποφάσεις, την κατοχύρωση του 5ημερου, τη νυχτερινή αποζημίωση, την εισαγωγή στις σχολές με πανελλήνιες εξετάσεις, τον θεσμό των ειδικών φρουρών, τον θεσμό των εσωτερικών υποθέσεων, τον θεσμό της οικονομικής αστυνομίας, την εισαγωγή  της καταπολέμησης του ηλεκτρονικού εγκλήματος αλλά ακόμα και του πρώτου και βασικότερου κομματιού του φράκτη στον Έβρο το 2012, δικαιούται να κάνει αυστηρή κριτική.
Ερωτάστε κ. Υπουργέ:
Σχετικά με τα μείζονα οργανωτικά και λειτουργικά θέματα για την οργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας:
  1. Αμφισβητείτε τα στοιχεία της Eurostat που δίνουν στην χώρα μας τη 2η θέση σε δημόσιες δαπάνες για αστυνομικές υπηρεσίες και σε αριθμό αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους;
  2. Γιατί, παρά τα τους αυξημένους πόρους σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat αλλά και την εφαρμογή του Προγράμματος Αντεγκληματικής Πολιτικής (2020 – 2024):
    1. Κλιμακώθηκε ο  κύκλος αίματος με «συμβόλαια θανάτου» τα τελευταία χρόνια;
    2. Σημειώθηκε το ταπεινωτικό φιάσκο με τα επεισόδια που προκάλεσαν οι Κροάτες χούλιγκανς κατά τα οποία δολοφονήθηκε ο Μιχάλης Κατσουρής;
    3. Φαίνεται να επιδεινώνονται ποσοτικοί και ποιοτικοί δείκτες που αποτυπώνονται στις ετήσιες εκθέσεις οργανωμένου εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, στις στατιστικές επετηρίδες και στις υπόλοιπες δημοσιοποιημένες ειδικές εκθέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας;
    4. Αυξάνεται το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών;
  3. Γιατί, ενώ η χώρα μας έχει τη 2η θέση σε δημόσιες δαπάνες για αστυνομικές υπηρεσίες στην ΕΕ, δεν μπορεί να βρει τον δημοσιονομικό χώρο, μέσα στις δαπάνες αυτές, για να:
    1. Αναγνωρίσει στοχευμένα την επικινδυνότητα του επαγγέλματος του αστυνομικού, όταν ήδη έχουν χαθεί 151 στελέχη της αστυνομίας εν υπηρεσία από το 1984 έως σήμερα;
    2. Θεσπίσει τα κατάλληλα κίνητρα ώστε να καλύπτονται επαρκώς και με μόνιμο τρόπο οι δομές της ελληνικής αστυνομίας με τις περισσότερες υπηρεσιακές ανάγκες;
  4. Γιατί, ενώ η χώρα μας έχει τη 2η θέση σε δημόσιες δαπάνες για αστυνομικές υπηρεσίες, παρατηρούνται τραγικές ελλείψεις σε υποδομές και στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό πολλών Αστυνομικών Τμημάτων και υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας;
  5. Γιατί, ενώ η χώρα μας έχει τη 2η θέση σε αριθμό αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους, φαίνεται να έχει τόσα πολλά κενά σε πολλές υπηρεσίες πρώτης γραμμής;
  6. Πόσο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας υπηρετούσε στο τέλος του 2023 με απόσπαση ή άλλου είδους μετακίνηση από την οργανική θέση του και βάσει ποιων διατάξεων σε συνοδείες υψηλών προσώπων ή/και φυλάξεις στόχων, κατοικιών και κτιρίων;
  7. Υλοποιήθηκε η εξαγγελία του Πρωθυπουργού για την άμεση αποδέσμευση 2.500 στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας από τη φύλαξη υψηλών προσώπων, εντός ενός μηνός, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της  ομιλίας του στο πλαίσιο της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ);
  8. Ποιος είναι ο αριθμός των τακτικών μεταθέσεων που πραγματοιήθηκε το 2023 και ποιος ο αριθμός των έκτακτων μεταθέσεων;
  9. Πόσο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας υπηρετούσε στο τέλος του 2023 με απόσπαση και πόσο με προσωρινή μετακίνηση βάσει των π.δ.100/2003 (Α’ 94) και του πδ.211/2005 (Α’ 254) και υπήρξε προσωπικό που αποσπάστηκε ή μετακινήθηκε βάσει άλλων διατάξεων;
  10. Πώς απαντάτε στην καταγγελία ότι παρακάμπτονται με αυξανόμενο ρυθμό οι πάγιοι κανόνες για την κινητικότητα των υπαλλήλων από αποφάσεις της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας της αστυνομίας;
  11. Έχετε ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για τον αριθμό των εκπαιδεύσεων που περνάνε τα στελέχη της ελληνικής αστυνομίας και με ποια διαδικασία αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται η εκπαίδευση αυτή;
  12. Ενστερνίζεστε και εσείς την άποψη ότι ο εξορθολογισμός της κατανομής των αστυνομικών δυνάμεων προσκρούει σε συντεχνιακές αντιστάσεις, και αν ναι, ποιος ή τί σας εμποδίζει να τις κατονομάσετε και να τις κάμψετε;
  13. Πώς αξιολογείτε τις προτάσεις της ΠΟΑΣΥ που σας παρέθεσα ανωτέρω και εν γένει αυτές που έχει θέσει επίσημα απ΄ ευθείας η ΠΟΑΣΥ στην πολιτική και φυσική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας και υπάρχει κάποια από αυτές που θεωρείτε ότι αποτελεί συντεχνιακή αντίσταση στον εξορθολογισμό της κατανομής των αστυνομικών δυνάμεων;
  14. Σκοπεύετε επιτέλους να προχωρήσετε στην αναγκαία αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας όπως ζητάει η ίδια η Πανελλήνια Ομοσπονδία  Αστυνομικών υπαλλήλων και οι Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων σε συνεργασία με τους εκπροσώπους τους στα πρότυπα αναδιαρθρώσεων των αστυνομικών σωμάτων άλλων κρατών του ανεπτυγμένου κόσμου;
Σχετικά με το οργανωμένο έγκλημα, σε συνέχεια της από 21η  Οκτωβρίου 2023 απάντηση σας στην από με αριθμό 894/26.09.2023 ερώτηση της Κοινοβουλευτική Ομάδας του ΠΑΟΣΚ – κινήματος Αλλαγής και πάντα στο πλαίσιο  της αρχής της μυστικότητας που διέπει τα συγκεκριμένα στάδια της ποινικής διαδικασίας:
  1. Πόσες συλλήψεις και παραπομπές ενώπιον των αρμόδιων, κατά περίπτωση, εισαγγελικών/δικαστικών Αρχών βάσει των σχετικών δικογραφιών έχουν πραγματοποιηθεί για τα 26 «συμβόλαια θανάτου» που καταγράφει η Καθημερινή στο ρεπορτάζ της αλλά και νεότερες συλλήψεις για τα υπόλοιπα παρατεθέντα, στην από 21η  Οκτωβρίου 2023 απάντηση σας, περιστατικά με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο οργανωμένο έγκλημα;
  2. Πόσοι συλληφθέντες και πόσα από τα θύματα δολοφονικών επιθέσεων ή στόχοι σε απόπειρες ανθρωποκτονίας στα ανωτέρω περιστατικά ήταν στη «λίστα Χρυσοχοΐδη»;
  3. Πώς αξιοποιείται εν γένει η «λίστα Χρυσοχοΐδη» και ποια ήταν τα αποτελέσματα ως προς τον έλεγχο των 500 «ποινικών»; Πόσες συλλήψεις με παραπομπή ενώπιον των αρμόδιων Αρχών, έχουν γίνει από τον Μάιο 2021 μέχρι σήμερα για ποινικούς της λίστας αυτής;
  4. Γιατί τελικά, ενώ γιγαντώθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΔΑΕ οι άρσεις απορρήτου για λόγους «Εθνικής Ασφάλειας», κατά παραγγελία του «Επιτελικού Κράτους», δε φαίνεται να υπάρχει η σχετική αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος;
Σχετικά με τη Διεύθυνση Αστυνομίας Αρκαδίας:
  1. Γιατί, ενώ φαίνεται ότι επιδεινώνονται οι δεικτες εγκληματικότητάς στη Δ.Α. Αρκαδίας, ελήφθησαν οι προαναφερθείσες αποφάσεις, του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για μετακίνηση 9 αστυνομικών και 2 οχήματών και της ΓΕ.ΠΑ.Δ. Πελοποννήσου για μετακίνηση 2 αστυνομικών, εκτός νομού Αρκαδίας.
  2. Ισχύει η καταγγελία ότι όλα τα Αστυνομικά Τμήματα που υπάγονται στη Διεύθυνση Αστυνομίας Αρκαδίας είναι τόσο υποστελεχωμένα που οι περιπολίες, όταν πραγματοποιούνται, γίνονται κατά βάση µε «μονά» περιπολικά;
  3. Ισχύει ότι οι κενές οργανικές θέσεις ξεπερνούν τις 70, πόσες ακριβώς είναι και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη τους και ποιος είναι ο αριθμός των πραγματικά υπηρετούντων στη ΝΑ Αρκαδίας;
Και αιτούμαστε κ. Υπουργέ να μας καταθέσετε (έστω και προσεγγιστικά) τα στοιχεία στο τέλος του 2023 (ή τουλάχιστον τα τελευταία διαθέσιμα) για:
  1. Τα οργανικά κενά της Ελληνικής Αστυνομίας ανά νομό ή και ανά υπηρεσία;
  2. Τον αριθμό του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας στο τέλος του 2023 και ποια είναι η κατανομή του σε ένστολο και πολιτικό προσωπικό;
  3. Τον αριθμό του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας που απασχολείται αποκλειστικά σε διοικητικές υπηρεσίες και σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού;
  4. Χωρική και υπηρεσιακή κατανομή των υπηρετούντων στελεχών στην Ελληνική Αστυνομία σε Αττική και εκτός Αττικής;
  5. Τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας στο τέλος του 2023 που ήταν οι μεγαλύτεροι αποδέκτες αποσπασμένου (ή μετακινημένου με άλλες διαδικασίες) προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και τον αριθμό του αποσπασμένου (ή μετακινημένου με άλλες διαδικασίες) προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας από Περιφερειακές Υπηρεσίες (εκτός Αττικής) στην Αττική;
  6. Τον αριθμό των αστυνομικών υπαλλήλων που είναι αποσπασμένοι ή διατίθενται σε συνοδείες υψηλών προσώπων ή/και φυλάξεις στόχων, κατοικιών και κτιρίων και (ομαδοποιημένες Γενική Διεύθυνση Προστασίας Επισήμων, Αστυνομικά Τμήματα κλπ) και τις υπηρεσίες προέλευσης τους αλλά επιπροσθέτως και την εξέλιξη τους από το έτος 2019 και μετά;
  7. Τον αριθμό των αστυνομικών στελεχών που τελικά είχαν αποδεσμευτεί από τη φύλαξη υψηλών προσώπων στο πλαίσιο της σχετικής εξαγγελίας του Πρωθυπουργού για την άμεση αποδέσμευση 2.500 στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, που ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της  ομιλίας του στο πλαίσιο της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) και την κατηγοριοποίηση τους (πόσοι προήλθαν από φυλάξεις πολιτικών προσώπων, από φυλάξεις επιχειρηματιών κλπ);
  8. Ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας των αστυνομικών υπαλλήλων της χώρας;
  9. Και ποιος ο αριθμός και ποια η αναλογία αξιωματικών, υπαξιωματικών και αστυνομικών;
- Advertisment -hit-media.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Περί Πρωτοκόλλου και Εθιμοτυπίας στο Λεβίδι στον Παναρκαδικό και στην Expo

Παρατηρώντας τις διάφορες εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στον τόπο...

Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού και παρουσία του Υπουργού Βασίλη Κικίλια η συνεδρίαση της ΕΝΠΕ

Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχού και παρουσία του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, την Δευτέρα 15 Απριλίου. Η προετοιμασία για την επικείμενη αντιπυρική περίοδο ήταν το βασικό ζήτημα που απασχόλησε τη συνεδρίαση, με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας να αναλύει

Ο Αποστόλης Στρέμπας πρώτος σκόρερ στην Α’ κατηγορία Αρκαδίας

Ο Αποστόλης Στρέμπας είναι ο πρώτος σκόρερ με 27...

Κώστας Τζιούμης: «Απρέπεια και απρεπείς»

Σε δήλωση του Δήμαρχος Τρίπολης κ. Κώστας Τζιούμης αναφέρεται...
Μετάβαση στο περιεχόμενο