Το App Store γεμίζει με εφαρμογές-μαϊμούδες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα τελευταία χρόνια τέτοια εποχή εκατοντάδες apps-απάτες εμφανίζονται στο App Store της Apple, με στόχο να εξαπατήσουν τους καταναλωτές των γιορτών.

Σύμφωνα με τους New York Times, συνήθως παραπέμπουν σε αμερικανικές αλυσίδες λιανεμπορίου όπως η Foot Locker ή η Dollar Tree, πολυκαταστήματα όπως τα Dillards και Nordstrom, ιντερνετικά καταστήματα όπως τα Zappos.com και Polyvore, ή οίκους πολυτελείας όπως οι Jimmy Choo, Christian Dior και Salvatore Ferragamo.

Οι περισσότερες από αυτές είναι εκνευριστικές, αλλά ακίνδυνες. Το μόνο που κάνουν είναι να εμφανίζουν συνεχώς pop-up διαφημίσεις. Αλλά είναι πολύ εύκολο να την πατήσει κανείς με εφαρμογές τέτοιου είδους, ειδικά όταν ζητούν στοιχεία πιστωτικής κάρτας, ή ενθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν login μέσω facebook. Κάποιες από αυτές μπορούν να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό που μπορεί να αποσπάσει πληροφορίες από το κινητό ή να το «κλειδώσει» μέχρι ο χρήστης να καταβάλλει ένα χρηματικό ποσό.

Οι περισσότερες προέρχονται από developers στην Κίνα και ξεγλίστρησαν από τον αρχικό έλεγχο της Apple σε όλες τις εφαρμογές που ζητούν είσοδο στο App Store. Η αμερικανική εταιρεία εδώ και χρόνια συνηθίζει να μπλοκάρει τα apps που χρησιμοποιούν πνευματική ιδιοκτησία άλλων εταιρειών, εξαπατούν ή βλάπτουν το χρήστη, πρακτική που δίνει στο App Store της ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με το πολύ πιο χαλαρό σε ζητήματα ελέγχου Google Play χρησιμοποιούν οι συσκευές Android.

Στην πράξη, ωστόσο, η Apple επικεντρώνεται περισσότερο στο κακόβουλο λογισμικό και αδυνατεί να ελέγξει σχολαστικά τις χιλιάδες εφαρμογές που κατατίθενται καθημερινά προς έγκριση, ως προς την εγκυρότητα των στοιχείων τους. Οι ίδιες οι θιγόμενες εταιρείες αναλαμβάνουν επομένως να παρακολουθούν τα πλαστά apps που χρησιμοποιούν την ονομασία τους.

Οι «πλαστογράφοι», ωστόσο, πάντα βρίσκουν τρόπους να περνούν τον έλεγχο. Σε μερικές περιπτώσεις αλλάζουν το περιεχόμενο της εφαρμογής μόλις την εγκρίνει η Apple. Άλλες φορές αλλάζουν τα στοιχεία τους και επανακαταθέτουν τις εφαρμογές αν απορριφθούν την πρώτη φορά. Παρακολουθούν μονίμως τις τάσεις και τη ζήτηση, και εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία. Στους 2-3 μήνες πριν τα Χριστούγεννα, την τιμητική τους έχουν εφαρμογές που σχετίζονται με τις online αγορές.
 

insider.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πυρκαγιά σε δασική έκταση στο Αμμώνι Κορινθίας

Πυρκαγιά ξέσπασε το απόγευμα της Τρίτης (23/7) σε δασική...

ASTERAS AKTOR: Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τα μικρά “αστεράκια”!

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τα μικρά "αστεράκια"! Τα μικρά...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο