Ημέρα Πίτσας σήμερα, Τετάρτη 09/02, δείτε πως να φτιάξετε την καλύτερη πίτσα σε Θρεπτική Αξία και Γεύση

Φεβρουαρίου 09, 2022
Είστε φοιτητές/ τριες ή ανήκετε σε μια πολυάσχολη οικογένεια; Δεν έχετε χρόνο να μαγειρέψετε και ψάχνετε κάτι γρήγορο και νόστιμο που θα σας χορτάσει; Τότε σίγουρα μια από τις πρώτες σας επιλογές δεν θα είναι άλλη από την αγαπημένη...πίτσα. Είναι όμως και μια υγιεινή επιλογή;

του Πάρη Παπαχρήστου
& της Κατερίνας Νταλέ

Στις μέρες μας υπάρχουν πολλές επιλογές από πίτσες που ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους. Μπορείτε να αγοράσετε ένα κομμάτι ή μια ολόκληρη πίτσα ανά πάσα στιγμή είτε από το φούρνο της γειτονιάς σας, από πιτσαρία, εστιατόρια, fast food ή ακόμα και από το super market. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα να φτιάξετε μόνοι σας την δική σας σπιτική πίτσα με τα υλικά που επιθυμείτε.

Ποια pizza να επιλέξουμε;

Ας δούμε αναλυτικά τις επιλογές που υπάρχουν καθώς και τον τρόπο που μπορούμε να απολαύσουμε την αγαπημένη μας πίτσα στην πιο υγιεινή της εκδοχή.

Κατεψυγμένη Πίτσα

Μετά από μια ολόκληρη ημέρα στην σχολή ή στην εργασία γυρνάτε επιτέλους στο σπίτι σας, θέλειτε κάτι γρήγορο και η λύση βρίσκεται μέσα στην κατάψυξη σας.

Κατεψυγμένη πίτσα θα σας πάρει μόλις 15λέπτά και θα έχετε ένα έτοιμο γεύμα!

Ωστόσο εδώ χρειάζεται λίγο προσοχή...

Παρόλου που υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, οι περισσότερες από τις κατεψυγμένες πίτσες του εμπορίου είναι πλούσιες σε θερμίδες, σάκχαρα αλλά και αλάτι. Ενώ ακόμη περιέχουν τεχνητά συντηρητικά, πρόσθετα σάκχαρα και ανθυγιεινά λίπη.

Η προσθήκη επιπλέον σάλτσας, τυριού καθώς και άλλων υψηλά θερμιδικών συστατικών μπορούν να αυξήσουν αυτές τις θερμίδες.

Πίτσα από fast food

Τι συμβαίνει όμως με τις πίτσες που παρασκευάζονται σε πιτσαρίες και καταστήματα fast food;

Όπως συμβαίνει και με τις κατεψυγμένες πίτσες, υπάρχουν αρκετές επιλογές ανάλογα με τα συστατικά και τις μεθόδους παρασκευής τους.

Βέβαια η επιλογή τους χρειάζεται προσοχή καθώς οι περισσότερες από τις έτοιμες πίτσες τείνουν να είναι υψηλές σε θερμίδες, υδατάνθρακες, λίπος αλλά και νάτριο.

Οι παρασκευαστές προκειμένου να βελτιώσουν την γεύση και την όψη της πίτσας,

προσθέτουν πρόσθετα καθώς και τεχνητά χρώματα.

Τα καλά νέα είναι ωστόσο, ότι υπάρχουν εστιατόρια που σας δίνουν την επιλογή να συνθέσετε την πίτσα σας με τα υλικά που επιθυμείτε. Ενώ υπάρχουν επίσης και εστιατόρια που χρησιμοποιούν σπιτικές σάλτσες χωρίς πρόσθετα σάκχαρα και φρέσκα τυριά. Πολλές αλυσίδες πίτσας επιπλέον προσφέρουν ζύμη ολικής αλέσεως (ακόμη και ελεύθερα γλουτένης για όσους έχουν δυσανεξία), καθώς και επιλογές υγιεινής επικάλυψης, όπως φρέσκα λαχανικά ή βότανα. Έτσι κάνοντας τις κατάλληλες επιλογές μπορείτε να απολαύσετε μια νόστιμη και υγιεινή εκδοχή πίτσας.

Σπιτική πίτσα

Όταν αγοράζετε μια κατεψυγμένη πίτσα ή μία από μια εγκατάσταση γρήγορου φαγητού, δεν έχετε κανέναν έλεγχο σχετικά με τα συστατικά που περιέχει η συνταγή. Δημιουργώντας τη δική σας όμως σας δίνεται η δυνατότητα να αποφασίσετε τι θα προστεθεί - και τι θα μένει έξω από - το γεύμα σας. Έτσι έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε ένα πιάτο που εκτός από αυξημένη θρεπτική αξία σας προσφέρει και την αντίστοιχη γευστική απόλαυση.

Η παραδοσιακή πίτσα είναι ένα σχετικά απλό φαγητό, φτιαγμένο με αλεύρι, μαγιά, νερό, αλάτι, λάδι, σάλτσα ντομάτας και φρέσκο τυρί.

Η πίτσα που γίνεται από το μηδέν χρησιμοποιώντας αυτά τα περιορισμένα συστατικά μπορεί να είναι αρκετά θρεπτική. Όταν παρασκευάζετε σπιτική πίτσα, η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να ενισχυθεί με την προσθήκη θρεπτικών τροφίμων όπως λαχανικά ή υγιεινές πηγές πρωτεϊνών όπως το κοτόπουλο στη σχάρα. 

Διατροφική Αξία Πίτσας

Μπορεί η πίτσα να αποτελέσει ένα πλήρες γεύμα;

Η πίτσα μπορεί να αποτελέσει σίγουρα ένα πλήρες γεύμα. Ενώ μπορεί να είναι και ένας τρόπος να αυξήσεις την κατανάλωση λαχανικών και έτσι να οδηγηθείς στην πρόληψη περισσότερων φυτικών ινών και βιταμινών.

Είναι βασικό να θυμάστε, ότι για να έχετε ένα πλήρες γεύμα πρέπει να δημιουργήσετε ένα πιάτο που να αποτελείται από τις 3 βασικές κατηγορίες τροφίμων. Δηλαδή πολύ απλά χρειάζεστε λαχανικά, πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.

Πώς μπορεί να γίνει η άψογη η σύνθεση της πίτσας σας;

Η πίτσα είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο αγαπημένα φαγητά μικρών και μεγάλων. Μια λύση γρήγορη, εύκολη, νόστιμη.. που πολύ εύκολα με τους κατάλληλους συνδυασμούς συστατικών μπορεί να γίνει και αρκετά θρεπτική.

Οι επιλογές της είναι πολλές και αποτελεί μια απόλαυση που μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους.

pizza infographic 800

Ας δούμε λοιπόν τα βήματα που θα σας βοηθήσουν να οδηγηθείτε σε μια υγιεινή αλλά νόστιμη εκδοχή πίτσας. Ξεκινώντας από την βάση της πίτσας, την ζύμη, τα υλικά αλλά και την σάλτσα που θα ολοκληρώσει την πίτσα σας.

Δείτε τη συνέχεια εδώ

Τελευταία τροποποίηση στις 9 Φεβρουαρίου 2022 %10:%Φεβ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

  • 06 Ιουλ

    ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    ΤΡΙΠΟΛΗ | Καλαμάτας 5

    08:30 - 08:30 (Επόμ.), τηλ.: 2710241560

  • 06 Ιουλ

    ΜΠΕΣΣΗ Ε. - ΜΠΕΣΣΗ Β.

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ | Ναυαρίνου 29

    08:00 - 14:00 & 17:30 - 08:00 (Επόμ.), τηλ.: 2721082575

  • 06 Ιουλ

    ΚΛΕΠΕΤΣΑΝΗ ΖΩΗ

    ΚΟΡΙΝΘΟΣ | Εθνικής Αντιστάσεως 23

    08:00 - 14:00 17:30 - 08:00 (Επ.), τηλ.: 2741022515

  • 06 Ιουλ

    ΒΑΒΑΡΟΥΤΣΟΣ Γ. - ΒΑΒΑΡΟΥΤΣΟΣ Ι.

    ΣΠΑΡΤΗ | Λυκούργου 107Α

    08:00 - 08:00 (Επ.), τηλ.: 2731024060

  • 06 Ιουλ

    ΣΠΑΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΝΑΥΠΛΙΟ | Βαρβάκη 6

    08:00 - 08:00 (Επ.), τηλ.: 2752022165

Εγγραφείτε και διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις

fb yt
insta twiter

logofootermedia